söndag 31 maj 2009

Det går rykten om att sommaren började den här helgen. Jag vet inte om jag vågar tro på det, redan?
Jag tror jag med många är i en jävligt klurig och känsloladdad period av livet just nu. Jag pratar om den glädjen och lyckorus som sprider sig i hela kroppen så fort vi tänker på nästnästa fredag. Lyckoruset som efter en stund tänkande mynnar ut i förvirring och vi möter en skräck som vi aldrig mött förrut. Är det nu livet ska börja frågar vi oss? Är det nu jag, mariah ska vara vuxen och ta det stora ansvaret, fatta beslut om mitt vuxenliv, forma en framtid och samtidigt kanske lägga bertböckerna på hyllan? Jag vill inte vara rädd. Inte konstigt att vi är rädda, förvirrade men samtidigt jävligt lyckliga då vi faktiskt ska ta steget ur en trygghet som tagigt hand om oss och funnits där sen 12 år tillbaks. Skolan. En sak är jag säker på, jag tänker inte ta något beslut om hur jag ska leva resten av mitt liv än, det får framtiden avgöra. Men nu ska jag lära mig studentsången och ha the time of my life innan sommararbetet drar igång och den förjävla skrämmande hösten kommer och tar dig från mig. NJUT AV NUET!
med dessa kloka ord drar jag duntäcket över huvudet o säger godnatt.

Inga kommentarer: