söndag 23 augusti 2009

Rätt lugn helg. Om man bortser från att jag i fredags lärde mig dricka vitt vin och helt plötsligt stog längst fram på maskinen i ösregnet. Vad hände där var kvällen stora fråga.
Lördagen spenderades på landet. Lantluft och trevligt sällskap som var välbehövligt. Inte minst min mamma-dos som fylldes men bara liteliteliten bit av vad den skulle behöva nå upp till. Näst efter själva kräft-ätningen var kvällens grymmaste upplevelse då vi åkte ut med båten på vattnet och tog upp kräftburar. Kräftorna i sig var la charmiga men att att sitta brevid sin johan i en båt mitt ute på vattnet men en så stjärnklar himmel jag aldrig tidigare sett var mäktigt. Kläckte även en idé om att bli stjärnskådare, mamma tyckte det var en finfin idé. Idag vaknade jag på helt fel sida efter att ha drömt dömma saker. Jag blev rastad av maria i ryd-skogen och efter lite thaimat därpå kom jag på bättre tanker tills magvärken växte. Som tur var kom sis hit och sällskapade. Nu ska jag iväg till min johan. Jag är mutad med kvällspromenad och glass, allt för att vi ska kika på fotboll ikväll. Hur kan man säga nej?

Inga kommentarer: