fredag 8 januari 2010

But I said, “hey what the hell?

Tänk att en torsdagsnatt på Platå kan vara så lärorik. Vad lärde jag mig igår?

1. Attjag varit ung och fruktansvärt dum. Tyvärr tror vissa att de är lika oemotståndliga som för tre år sen, skrämmande.
2. Med tanke på förgående punkt, jävlar vad långt jag kommit med mig själv. Tack mig själv!
3. Torsdagar utan utbytesstudenter är fantastiska. Kan dom inte stanna där dom är och fortsätta fira jul eller vad dom nu pysslar med?
4. Att vara nykter och omringad av fulla fullvuxna (?) män är underhållande. Sålänge dom förstår att man är nykter och inte har planer på att följa med någon av dom hem.
5. Står man ute och röker med jacka, nykter tror folk att man är ordningsvakt. Är jag verkligen lika biffig som Mal?
6. Endel har förjävla tasjugt sprit-andedräkt. Får alla det, är jag en av dom?
7. Platå-personalen är bästa bästa. Och den blir bara bättre och bättre för varje pass.
Som sagt, mycket lärorikt arbetspass. Nu har jag en hel ledig helg för första gången på länge. Nästa gång jag sätter min fot på platå är det för att ställa mig bakom baren. Förutom imorgon, då går det rykten om att vi ska gå looooss, kanske tillomed tappa det? Jag hoppas även min vän Miriam finner peppen, vilket inte brukar vara svårt för min vän.


It may seem to you that I am in a place
Where I’m losing the direction of my life
But I’m sure that this is nothing but a phase
Right back at ya, cause I'll survive

Inga kommentarer: