fredag 30 april 2010

VALBOGSMÄSSOAFTON

Valborg. Jag tänker tillbaka fem år. Emelie och jag förväntasfulla i pappas lägenhet i linghem med alldels för mycket, och säkert exakt samma sminkning. Snod sprit som vi förstårs snott ur föräldrarnas barskåp ligger gömd i en buske utanför. Två stycken apoteketpåsar som innehåller en flaska med såkallad häxblandning men även findricka två varsinna 7,0or (!!!) Iväg till pendeltåget där vi säkert stöter ihop med slapparn och linghems övriga elit. Det regnar, vi skiter i det och jag har förstårs på mig mina nya vita reebook-sneakers. 6 minuter med pendeln och vi är påväg mot bussen till vidingsjö.. sen gick allt jävligt fort. Polisen kommer tar mina och emelies apoteketpåsar fast jag försöker springa ifrån polisen (jävligt intelligent) och helt plötsligt är vi i vidinsjö motionsspår med 100-tals andra fjortisar. Får smaka två klunkar vin och bli svinpackade, hånglar med 15 killar för mycket för att sedan ta bussen tillbaka. ingen alkohol, regn i en skog, förstörda vita sneakers. men ändå en så grym kväll




Jag tänker tillbaka fyra år. Detta år har vi minsann köpt fin dricka. Martini och cider. Tyvärr har elins langare missupfattat beställningen och köpt martini roso istället för martini bianco. Det smaka skit, men vi tänkte att allt går med red bull. Smygsupandes på mitt rum med såkallas klunktävling hos mamma istan ramlar vi sen ner till city och jag minns faktiskt inte om vi var vid stångebro eller om vi tog oss till vidingsjö detta år också. Vad jag minns är att elin ramlar o slår i huvudet i en blomkruka, får ett jack i huvudet och jag får sätta mina vita stickade tröja runt hennes huvud. Elin är alltid ihåkommen som rambo efter den kvällen. ännu grymmare kväll



För tre år sen är jag på en fest i ljungsbro som slutar i katastrof. Jag, elin och louise liftar in till stan med en fullproppad bil och åker till stångebro. Förmodligen gick fyllan lika bra som de andra och nu var jag väl något lugnare, jag hade ju faktiskt ett jävligt stabilt förhållande...... (tina glöm inte grillpinnarna)
Två år sen är jag jävligt mogen och nu ska vi inte ut på stan och räna. St annas skärgård i en sommarstuga med alldels för mycket folk. Vi kommer försent och missar grillningen, det regnar, vi super, vi blir fruktansvärt fulla, vi bråkar, hjärtan krossas and so on..
Jag är glad att jag varit ung och dum

Ikväll har jag inga vilda planer, kaffe med natta på platås uteservering och sen jobb med bästa bästa personal. Kan väl säga att våran after work spårade liiiiite igår?
adjö

1 kommentar:

mona sa...

vilken jävla het brud i badkaret =) love the pic!!!!!!!!!!