söndag 23 maj 2010

I STIL BELIVE THAT'S TRUE

Lördagen och endel av söndagen har jag spendearat med ellieperellie. Ellinorf är min äldsta vän och med 14 år i bagaget spelade det ingen roll att du under högstadet var den cola bruden med svart snelugg och svarta converse och att jag var den blonda och larviga klackskotjejen.
Det spelade inte heller någon roll att du var smartast i klassen och en riktig pluggis, medans jag var lite mellanbra och nöjde mig gott och väl med ett G.
Det spelade ingen roll att du var så pass intelligent och säker i dig själv att du värderade skolan, utbildning, framtid och tänkte ett steg längre och faktiskt läste corren frivilligt när det jag mestadels tänkte på var läppglans, pattar som aldrig växte och hångel.
Och idag spelar det ingen roll att vi inte träffats på veckor, vi är precis som vi va då, även fast kanske inte vår klädstil och våra värderingar är fullt så olika längre. Det är vänskap

Förövrigt var det ellie som upfann mitt så sexiga smeknamn, Majsan

1 kommentar:

ellie sa...

ååh så himla rar bild!