tisdag 4 januari 2011

DAG 4 - mina föräldrar

Mamma och pappa är som natt och dag. Jag ser verkligen inte att dom varit gifta. Men jag jag kan förstå att pappa föll för mamma som var/är fruktansvärt vacker och mamma för pappa som var/(är) en riktig hunk!

Min mamma är precis som en mamma ska vara. Hon älskar mig och mina systrar överallt annat och är den som uppfostrat oss. Hon har lärt oss hur man ska bete sig, hur man hänger upp handdukar ordentligt, vilka man kan lita på och hur man tror på sig själv. Samtidigt som hon har tjatat på oss om att man måste diska efter sig och klacka om sina skor har hon ALLTID funnits där. Jag kan inte komma på en enda gång som jag fallit och mamma inte varit där och tagigt emot mig. Creds till morsan som orkade bo med,uppfostra och försörja tre tonårstjejer med stark vilja och temprament samtidigt som hon jobbade och pluggade.
Mamma, du är den mest fantastiska människan jag vet!

Min pappa skulle jag kunna skriva en hel bok om, en jävligt rolig bok. Han är en såndär person man bara kan se på och börja skratta. Pappa ska alltid stå i centrum, trolla, prata, berätta sin jtteroliga historier (enligt honom) och göra SHOW!
Mitt hetsiga humör har jag fått av min kära far. Argast blir pappa när han tappar något eller man spiller. Då säger han ofta 'jäääävla-ar' Han är grym på att grilla, äta bullens varmkorv och vara söt. Trots allt vi varit med om och gått igenom älskar jag pappa och är glad över vår relation idag.
Pappa, kocham cie

Inga kommentarer: