tisdag 11 januari 2011

DAG 9 - När jag var liten ville jag..

Alla frågar ju varenda jävla snorunge, vad ska du bli när du blir stor lille vän?
Och alla snorungar har väl en dröm. Det hade jag. Här är ett par styckna av de drömmar jag höll fast vid längst
När jag var en sisådär fem år ville jag bli sopbilschauför. Japp det är sant!
Annledningen till detta var att när man åkte till soptippen fick man sitta fram i bilen, eftersom pappa tog hem en skåpbil från jobbet där det inte fanns något baksäte. Sopbilschauför, kommer inte att hända. Jag kan ju för fan inte ens stava till det.
När jag blev lite äldre sen ville jag bli polis. Det var på den tiden jag hade kort hår, snor i näsan och inte brydde mig om killar, jazzbyxor eller att borsta håret.
När jag sa till killarna att jag skulle bli polis minns jag att dom alltid sa att dom skulle bli tjuvar. Konstigt, fann dom mig charmig med snor i näsan och oborstat hår?
När jag var typ 10 skulle jag bli bartender. Jag följde givitvis tvsåpan baren och tyckte det verkade vara så himla trevligt. Min bästa kompis ellie hade en bar i källaren, när jag fick bestämma vad vi skulle leka var vi där nere och lekte bartender. Ellie var gästen och jag var bartender. Ellie låtsasbeställde drinkar. (vad nu det kan varit för drinkar) Och jag låtsades blanda dom och tog betalt. Sen lekte ellie att hon blev full. Då fick jag kasta ut henne.
Sopgubbe blir jag inte, inte heller polis (jag skulle ALDRIG klara sånadär fystester, no no) Bartender blev och är jag ju faktiskt, så något har jag lyckats med.

Inga kommentarer: