fredag 18 februari 2011

You don't have to allways be right

Idag har jag varit på min mammas jobb för hon behövde en försökskanin på ett test då mam testar handfunktion. Detta görs på barn och ungdommar med neurologiska sjukdomar.
Ett moment var att jag skulle måla av en figur. Jag började försiktigt men sen tänkte jag 'eh whatafuck jag har aldrig varit någon picaso'. Det sluta med att mamma skrattade så att hon såg ut som en kines och lät som en gris. Hon var nog stolt. Mamma kollade på mina resultat och sa att jag kanske har nedsatt funktion pga mitt handeksem. Jag tror det var en fin bortförklaring från mina koncentrationssvårigheter.
Som tack för mitt deltagande fick jag grekisk mat. Det var gott. Jättegott.

Nu är det fredagkväll. Jag är ledig. Jag är sjuk
Jag väljer denna kväll imellan att 1. dricka öl med titti och paniz.
Alla som känner titti vet att man inte kan dricka en öl i hennes sällskap, går jag till platå får jag vara beredd på att bli kalasfull, fyllekåt och kanonbakis imorgon.
Alternativ nummer 2 är att stanna hemma med sex and the city-boxen, godis cola och popcorn iklädd mjukisdress. Detta skulle göra att jag blir frisk, bara vanligt kåt, kanske en anningens ensam (tills min challe kommer hem) och må kalasbra imorgon.
Övervägandet fortsätter.
Igentligen borde jag ladda batterierna för nästa fredag OCH lördag.
nog om detta.
all kärlek!

Inga kommentarer: