torsdag 2 april 2009

mina ungdomsdagar


Kom just och tänka på en händelse när jag läste en gammal väns blogg.

När mina föräldrar skilt sig så bodde jag, mamma och mina två storasytrar i ett radhus-område i linghem. I detta radhuområde visste alla allt om alla och man skulle 'umgås' på ett trevligt sätt. Någon kläckte idén med 'kattträffar' då de flesta som bodde på gården hade en varsin liten (inne)katt eftersom det var katasroff om kattjävlarna råka skita i sandlådorna.
Så katträff innebar att man tog med sin stackars katt ut itvingad ett koppel för att visa upp den för sina granar o sen skulle katterna umgås eller para sig eller jag vet inte vad.. Jag tyckte det lät skitkul o trälade därför på min fettokisse ett litet blått koppel som hon haft sen hon var kattunge o drog med henne ut. Jag vet inte om det var det eller att hon bott med 4 damer med hetsigt humör men hon skrämde livet ur alla på den där kattträffen, människa som katt. Hon fräste, reste ragg (heter det så?) morrade och jamade så att hela linghem nog undrade vad som hände.
Behöver jag nämna att vi inte fick ta del av dom där katträffarna i fortsättningen?
Som tur var flyttade vi senare därifrån, till stan, till en gård utan katträffar.




1 kommentar:

Anonym sa...

hatar den där katten