söndag 15 november 2009

FLASHBACK

Söndagar är verkligen en flashback-dag.Känner en hatkärlek till denna dag då man får tid till alla sina tankar.
Idag har jag kollat på gamla bilder. Jag har saknat. Jag vill vara 16 år igen. Jag vill gå på linghemsskolan, jag vill ha mina pullor närmast mig, jag vill hångla på hemmafester med snodd sprit från farsans barskåp i huvudet, jag vill dricka tequila hos calle-lödde och jag vill vara miss fucking lingehemsskolan.
Eller vill jag verkligen gå i skolan igen, hänga på går'n där det luktar gammal toast, hångla med på tok för många killar på en kväll, känna press, ha klackskor varje dag, ha ångest över att mina pattar aldrig växer och använda falsklegg för att komma in på plaza?
Nej, kanske inte. Men håll med mig om att det var en förjävla härlig tid?!
Let's just do it all again...

Inga kommentarer: