onsdag 8 september 2010

it's history i see

Jag lägger mig tillrätta på min säng och ska avnjuta ett avsnitt av efterlyst. Hasse aro är på plats, den där polisgubben är på plats, men något är sig inte alls likt. Då utbriset jag; vart faaaa-an är leifi gw??? På hans stol sitter en annan gubbe med en ful jävla fittmustach på läppen, slips och välkammat hår.
Han har inga glasögon på huvud, han har ingen brun skinnväst på sig, han sluddrar inte o han har defentivt inte samma sexiga leende. It's the end of an era. Leif gw är inte längre en del av efterlyst och efterlyst har inte alls samma charm som förr.

Idag är jag hemma hos min mamma. Det är skönt att komma ifrån mitt lilla krypin ibland, skönt att få bli bortskämd med mamma-mat och en större soffa att breda ut sig i. På bussen hit åkte vi förbi massa älgar. Kolla mamma, älgar skrek jag. Mamma kollade på mig som om hon skämdes över sin fina dotter, schy, det är hjortar förklarade mamma sammanbitet. Same shit diffrent names.
Sen gick vi och hämta ut min klänning på rimforsa motell, ja det är sant det finns ett motell i rimforsa, men det är en annan historia. Jag som hade glömt mitt legg hemma va lite nervös att jag inte skulle få hämta ut min klänning utav tanten i kassan som säkert skulle va sur och ha dålig andedräkt samt svamp i underlivet. Inget av detta stämde, anntingen hade tanten fått ligga eller så misstog jag mig på tant. Hursom var hon vänlig och gav mig min klänning så nu behöver jag inte gå naken på kalset på lördag, tur!!
Jag blir så trött av lantluften så förmodligen kommer jag somna innan elva i en 120-säng som jag inte kommer dela med min man utan med min katt, hoppas hon är bra på att vara storsked.

all kärlek

Inga kommentarer: